Mijn laatste reisverslag vanuit Nederland! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Lisanne Mandos - WaarBenJij.nu Mijn laatste reisverslag vanuit Nederland! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Lisanne Mandos - WaarBenJij.nu

Mijn laatste reisverslag vanuit Nederland!

Door: lisannemandos

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

09 December 2010 | Nederland, Roosendaal

Vrijdag 03-12-2010
Vandaag zoals op mijn blog te zien was vroeg op. Ik had amper geslapen deze nacht en de rest ook niet. Om half zes gingen we met z’n alle in de bedden van Deb en Daf liggen. Na wat gepraat en gezucht en gesteun, zijn we maar uit bed gegaan. Daphne K ging toen nog op bed liggen. Met z’n drieen waren we dus al om zes uur aangekleed en wel. Ik heb mijn blog maar eerst geplaatst omdat ik daar de komende dagen waarschijnlijk geen tijd voor heb. Na wat gezeten te hebben gingen we ontbijten bij Piet en Ineke. Rond acht uur was onze bus chauffeur er met de luxe bus! Gelukkig was het dezelfde chauffeur, die was namelijk goed bevallen de eerste dagen, net als de bus! We gingen van iedereen afscheid nemen, Millicent, Liam, Sammie, Benson (die geen dienst had maar speciaal voor ons kwam), Dan ( de schilder van Daphne K), de nieuwe coaches en de rest van de staf. Daarna om stipt half 9 weg. Heel raar na zo’n lange tijd om dan voorgoed weg te gaan. We hebben in Awasi even een tussen stop gemaakt om Consulata gedag te zeggen en daarna begon de terug reis echt. We hebben alleen een stop gemaakt om te lunchen en we waren rond drie uur in Naivasha waar we zouden slapen die nacht. Ik sliep met Daphne K op een kamer en daar zat echt iets vies met steek vliegen dus dat moest eerst verwijderd worden voor we de kamer in gingen. Verder hebben we niet veel gedaan. Een beetje rustig aan en een film gekeken met z’n drieën in bed.

Zaterdag 04-12-2010
Vandaag was onze chauffeur weer netjes op tijd. We gingen namelijk naar Hells gate. Ik snapte de naam niet.. maar goed… het was heel mooi, er waren nog allerlij dieren, zoals zebra’s, antilopen, zwijntjes en een giraf. We reden een lang stuk en daarna stopte we en begon de tocht. Het was een wandeling/ klim van twee uur. Het was echt prachtig! Maar soms waren er wel moeilijke stukken, maar wel echt heel gaaf. Die uitgesleten stenen waren adembenemend en dan de waterstroompjes. Op het eind van de rit gleed helaas wel mijn voet van een steen af waardoor heel mijn witte allstars die nog schoonwaren vies! Dat vond ik minder maar de gids maakte ze schoon voor mij wat wel heel aardig was. Na de tocht gingen we gelijk met de bus door naar Nairobi. In het shalom house. We kregen dit keer wel een grotere kamer gelukkig en ook de douche deed het deze keer! Dat was wel een heel geluk.

Zondag 05-12-2010
Vandaag gingen we best laat naar wat dingen in Nairobi. Helaas waren we allemaal al vroeg wakker.. Samen met laurens zijn bus zijn we eerst naar Kazuri geweest. Dat is een kralenmakerij waar allemaal alleenstaande moeders werken. Echt heel mooi initiatief alleen wel jammer dat de fabriek gesloten was omdat het zondag was. Maar we zijn nog wel even in het winkeltje geweest en een man heeft ons een beetje rond geleid. Daarna gingen we door naar de christmas fair. Het was al vier euro ongeveer entree maar het was ook echt heel groot. Echt allemaal witte tenten en luxe spullen. Het was dus ook voor keniaanse begrippen best wel duur.. Vandaar dat je ook amper Kenianen zag want het waren allemaal blanken. De meesten waren expets, mensen die daar dus wonen. Het was wel heel leuk maar ik heb niet zo veel gekocht… na wat gedronken te hebben zijn we door gereden naar de Nakumatt waar we bij een eet tentje wat gegeten hebben. En daarna nog wat kleine inkopen. Het was wel grappig want ze waren al helemaal in kerstsfeer, er liep een kerstman en er waren optredens van ik denk een school ofzoiets. Heel leuk. We gingen na de inkopen maar terug naar het shalome house. Na even lekker niksen zijn we naar beneden gegaan om sinterklaas te vieren! Jaja zelfs in Kenia doen wij dat. We hadden namelijk lootjes getrokken en we maakte allemaal een gedicht. K had pepernoten en een banketstaaf. Helaas was die laatste beschimmeld bleek toen ik hem begon te snijden. Dat was wel jammer en vies maar we hadden nog pepernoten. Het was erg gezellig! We hebben alleen nog wat gegeten en daarna wel op tijd naar bed aangezien we om half 5! op moesten.

Maandag 06-12-2010
Het was erg vroeg! Op de luchthaven ging alles behalve het inckeken bij mij erg snel. De vrouw aan de balie was kei lang bezig met weet ik veel wat en ik moest maar wachten en heel de groep met mij… De rest ging wel snel en voor we het wisten zaten we al in het vliegtuig. Ik zat als enige in het midden en ik hoopte dat er geen gekke mensen naast mij zouden komen zitten. Maar toen we een tijdje zaten en het vliegtuig werd opgestart, kon ik opgelucht ademhalen want wat bleek, zat ik alleen in die rij! Of terwijl ik had drie stoelen voor mezelf! Het was dus een hele comfortabele reis, lekker lang uit liggen! De vlucht ging ook erg snel voorbij. Alleen toen we er bijna waren kregen we een niet zo’n leuk berichtje te horen. Het klonk ongeveer zo: “ hier spreekt de piloot, we verwachtten om binnen 20 minuten te landen in ROTTERDAM!” Rotterdam???? We zouden in Amsterdam landen!! Vol spanning ging de vlucht verder en landde we inderdaad in Rotterdam. Alle telefoons gingen gelijk aan en het bellen begon.
“hallo, “
“ja waar zijn jullie?”
“Wij zijn bij gate 3..”
“Ja maar waar??”
“Ja gewoon op schiphol.”
“ In Amsterdam dus?”
“Ja hoezo?”
“Ik sta in Rotterdam!”
“ In Rotterdam? Moeten we daar heen komen dan?”
“ Ja, ik kan natuurlijk ook naar Roosendaal lopen!”
Dit is een illustratie van hoe het eerste telefoon gesprek ging. Helaas werden we in het vliegtuig in spanning gehouden en wisten we niet wat er ging gebeuren. Er werd niks verteld en we mochten het vliegtuig niet uit.. Dus maar weer gebeld, blijf toch maar daar want misschien maken we een doorstart. Op een gegeven moment werd er een FILM op gezet en kregen we DRINKEN met NOOTJES! Hallllllllloooooo,,, denk je dat wij daar zin in hebben al we na drie maanden terug zijn in Nederland! Maar goed, na bijna twee uur in dat stomme vliegtuig mochten we er eindelijk uit in Rotterdam. Maar ja een leuk welkom was het niet want er was niemand voor ons. Voor Piet en Ineke gelukkig wel wat heel leuk was. Maar ja je wil dan toch iedereen weer zien. Dus dat was wachten. Uiteindelijk was het weerzien wel weer heel leuk maar de kou vond ik wat minder. S avonds weer lekker een Hollandse friekandel op! Haha na zo’n lange reis ging dat er wel in! Bij deze is dit ook het einde van mijn blog, misschien wel tot een volgende reis! Bedankt voor alle leuke en lieve reacties!
Groetjes Lisanne Mandos.


  • 12 December 2010 - 19:36

    CoMu:

    Dag Lisanne, Dank je wel voor al je mooie reisverslagen. ik heb er van genoten. Ik hoop dat het voor jou 3 maanden met mooie ervaringen waren en dat je dit nog kunt gebruiken in je verdere leven.
    Tot gauw en het allerbeste. Groetjes...

  • 14 December 2010 - 08:24

    Els Elsendoorn:

    Hoi Lisanne
    Wat een ervaring heb jij opgedaan! Super om te lezen en de foto's te bekijken. Jij bent net zo'n goede fotograaf als je moeder. Heb je al een beetje heimwee naar Afrika? Lijkt me weer heel erg wennen hier. Volgens mij is dit niet de laatste keer dat jij in Afriks bent geweest, je was zó enthousiast. Veel groetjes, ook aan de andere Mandossen.
    Wel weer fijn hè Jolanda dat ze thuis is!
    Houdoe Lisanne
    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Roosendaal

Lisanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 40349

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

backpacken en vrijwilligerswerk in Indonesië

29 Juni 2012 - 22 Juli 2012

Back to Kenya

31 Augustus 2010 - 06 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: