Aankomst - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisanne Mandos - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisanne Mandos - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: lisannemandos

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

30 Juni 2012 | Kenia, Nairobi

Gisteren avond heb ik al een heel verslag getiept. Maar dat verslag staat op mijn laptop en die heb ik hier nu niet. Dus een verkorte versie van de reis.

Ik ben gister weggebracht door Roy en mijn papa naar Dusseldorf. Pff wat was het vroeg, de wekker ging om half 3!
Eenmaal de koffer ingeleverd, hadden we nog een koffietje bij Starbucks en toen was het al snel tijd voor afscheid.
Door de controle ging erg vlot. Ik werd alleen aangesproken door een zatte Duitse student die niet wist waar hij heen moest. Ik moest er erg om lachen aangezien hij naar zijn stoelnummer zat te kijken ipv naar de gate. Maar goed.
Na even gewacht te hebben was het tijd voor de vlucht naar Parijs. Die ging erg vlot en ik was er zo.
Daar begon het zoeken.. Ik wist niet waar ik heen moest. Dus na twee keer vragen kwam ik bij de extra controle. Daar ging ik weer met alle gemak door heen en toen gelijk maar naar de gate. Mijn koffer was al onderweg naar het volgende vliegtuig dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken.
Het vliegtuig had in het begin problemen met de airco, dat was minder want het was echt heel heet. Er was ook wat vertraging maar na een tijdje gingen we toch vliegen en de airco deed het gelukkig weer. Na twee films wat lezen en wat slaap kwam ik aan in Kenia, eindelijk!
Daar moest ik nog zorgen voor een visum. Ik vulde een blauw papiertje in en ging maar in de rij staan. Ik stond gezellig bij een stel Amerikanen die ook voor vakantie kwamen. Zij hadden alleen een ander formulier dus ik werd wel wat zenuwachtig. Maar gelukkig verliep alles goed en na 40 euro!! Mocht ik naar mijn koffer.
Dat was nog een hele opgaven aangezien nergens boven de band stond welke vlucht het was. Dus maar weer vragen, ik werd door verwezen naar een band maar ik zag geen bekenden van het vliegtuig. Dus maar weer gevraagd. Werd ik door verwezen naar de band er naast. En ik stond daar en zie ineens op weer een andere band mijn koffer! Dus ik een sprintje trekken! Maar die was binnen. Nu mijn naam nog zoeken tusen tientallen mensen. Daar vond ik Meg die me met de taxi naar Jupiter bracht. Een tussen stop voor een fles water ging bijna mis omdat ik bijna in de verkeerde taxi ging zitten! haha.
Jupiter is een klein hotel met kleine kamers. Er stond een bed en een tv en dan een mini badkamer met een deur die opende in de verkeerde richting. Ik heb wat tv gekeken en een spelletje op mijn laptop gedaan en toen wilde ik gaan slapen. Was het niet dat een mug mijn nachtrust verstoorde. Uiteindelijk heb ik hem doodgemept en was het gezoem voorbij. De geluiden van buiten waren wel heel overheersend maar goed ik was toch moe. Vanochtend heeft Meg me opgehaald en meteen gezegd dat ik daar niet nog een nacht ging slapen. Ze vond me te eenzaam. Dus vanavond slaap ik bij haar, dit is ook makkelijker wegbrengen naar de bus morgen. Vandaag ga ik ook met haar op stap en kan ik gebruik maken van haar computer in het kantoor van Call of Africa. Zo een heel lang verhaal voor maar 1 dag maar goed.
Ik ben erg blij om terug te zijn en verheug me al op Kisumu!
Tot snel als ik weer eens internet heb!

  • 30 Juni 2012 - 12:00

    Mama:

    Karibu,ha,ik ben er weer als de kippen bij, zoals je wel ziet! Het begint al weer goed dan,leuk hoor dat je zo goed opgevangen wordt daar door die Meg,een collega van Anne,dat is nou weer echt Keniaans toch?Heerlijk,heb ook nu ik dit lees,alle vertrouwen in je Keniaanse avontuur,geniet er maar lekker van, deze tijd komt nooit meer terug waarschijnlijk! hoewel....hahaha...XXXX dikke kus en groetjes ook voor Anne als je haar ziet,

  • 30 Juni 2012 - 12:24

    CoMu:

    Ha Lisanne, Leuk dat je weer een verslag op de weblog zet. kunnen we je goed volgen. Is Anne (Call of Africa) al terug uit Dubai of moet ze daar lang verblijven. Krijg ze niet te pakken maar dat komt nog wel goed. Hoe ga kje naar kisumu? Met het vliegtuig?
    Wens je ve3el plezier en tot je volgende verhaal. Doe de groeten aan de bekenden.
    Groetjes...

  • 30 Juni 2012 - 13:46

    Daphne M:

    He lieske,

    Klinkt als Kenya! Lekker gastvriendelijk, heerlijk!
    Vind het echt jammer dat ik hier in NL zit, in mn werkkloffie, jou verhaal lezend in plaats van samen met jou een verhaal schrijvend!
    Maar ach, volgend jaar(!?) beter!!
    Vind het heel stoer van je dat je er gewoon alleen naartoe bent gegaan!
    Geniet overal weer lekker van!! En ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Dikke kus

  • 30 Juni 2012 - 13:53

    Piet:

    Nou Lieske mooi hoor jij bent er toch maar en wij zitten hier. Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben en dat je verwachtingen uit komen. Let goed op jezelf he. Xx

  • 30 Juni 2012 - 17:05

    Tante Gonnie :

    Ik blijf je volgen dit is voor jouw toch wel spannend ook al ben je er al een keer geweest .

  • 30 Juni 2012 - 19:08

    Ingeborg Wesdorp:

    Hey Lisanne,

    heel veel plezier en ik zal je volgen. geniet ze en vertel mooie verhalen

    Groetjes, Ingeborg

  • 30 Juni 2012 - 20:08

    Max:

    Heee lisanne !

    Leuk om te lezen dat je goed ben aankomen ! ( datzelfde hoop ik voor de stroopwafels en de brief voor Rangala Boys, maar daar heb ik alle vertrouwen in ! )
    Heel veel plezier de komende tijd, en ik zal je zeker gaan volgen op je blog !

    x Max

  • 05 Juli 2012 - 19:58

    Debby ! :

    Het zou jou reis niet zijn zonder een beetje hectiek he !! Geniet ervan !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 40362

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

backpacken en vrijwilligerswerk in Indonesië

29 Juni 2012 - 22 Juli 2012

Back to Kenya

31 Augustus 2010 - 06 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: