Mijn tweede weekend en stage week. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lisanne Mandos - WaarBenJij.nu Mijn tweede weekend en stage week. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lisanne Mandos - WaarBenJij.nu

Mijn tweede weekend en stage week.

Door: lisannemandos

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 September 2010 | Kenia, Kisumu

Vandaag zaterdag 11-09-2010

Zou ik uitslapen, helaas is dit niet gelukt.. Maar ik was nu wel op tijd wakker om met z’n allen naar de Massai markt te gaan! We gingen met twee tuktuks. Het was wel vermoeiend want iedereen wilde iets van je! En je moest ook veel afdingen! Maar ik heb wel hele leuke dingen al gekocht! En voor bijna niks! Na de markt gingen de Daphne’s met Piet naar Tuskeys om boodschappen te doen.. Debbie, Ineke en ik gingen naar huis en hebben lekker gegeten en daarna gingen we nog even zwemmen. Helaas was de zon weg! Het was nog wel warm, maarja hoe verkleur je nou als er geen zon is! Het dochtertje van de hulp bekeek ons en kwam steeds dichter bij. Uiteindelijk hebben we haar laten zitten met haar voeten in het water! Ze vod het geweldig. Helaas kan ze niet zwemmen dus kon ze er niet helemaal in, dat vond ze denk ik wel jammer. Haar broer kwam op een gegeven moment ook en ging ook met zijn voeten in het water zitten, ook hij kon helaas niet zwemmen! Uiteindelijk moesten ze weg en het meisje wilde echt niet weg! Ik heb haar nog wat snoep gegeven, daar was ze heel blij mee! Wij zijn er ook optijd weer uit gegaan want, het was niet meer zo lekker!
Rond een uur of half 4 ging het heel erg hard regenen en heel erg hard omweren! Best wel eng! De stroom viel ook steeds even uit en dan ging hij weer aan.. Gelukkig duurde het steeds niet zo lang! Benson had na de soort van storm een kokosnoot gevonden! Hij ging hem open breken op de straat voor ons! Haha.. Helaas spatte er veel kokosmelk in mijn gezicht! Haha zat helemaal onder.. Het beetje melk dat er in zat hebben we geproefd maar we vonden het niet lekker.. Wij kregen een deel van de kokosnoot en de rest gaven we aan hem.. Daphne heeft hem opgegeten de rest hoefde niet..
S’avonds gingen we bij de Laughing Boeddha eten.. Ik vond dat er niet zoveel keus was, want kon nergens iets van vlees of vis vinden alleen losse frietjes.. Ik heb een pizza margerita op en een Baileys milkshake! Ik vond dat er te veel peper op de pizza zat want hij was erg heet.. Na het eten zijn we naar boven gegaan waar een louncheplek is.. Lekker in de banken onderuit gezakt zitten.. Met een malibu cola! Ook hadden Daphne en Daphne de beroemde sissling brownie besteld.. Ik deelde hem samen met Daphne M omdat het veel te veel was.. Maar het was wel heel erg lekker! Daphne M en ik kregen ook nog een extra malibu en een extra bacardi voor in onze mix, van twee mannen aan de bar! Echt super grappig.. We moesten toasten en meer niet! Lekker makkelijk hoor, lekker gratis drankjes! Je kon daar ook een waterpijp bestellen! Piet, Ineke, Daphne, Daphne en ik hebben het geprobeerd. Aardbeiensmaak hoor geen rare dingen, want dat zouden Piet en Ineke niet goed vinden natuurlijk! Maar het was wel grappig! En lekker! Na de waterpijp zijn we weer terug naar huis gegaan. En ben ik gelijk gaan slapen, aangezien ik morgen naar de normale markt wil.

Zondag 12-09-2010

Ik moest vroeg op vandaag want ik wilde met Piet, Ineke en Millicent naar de gewone markt wilde. Piet en Ineke gingen schoenen kopen voor de kinderen in een weeshuis, want die hadden ze niet! Het was 7 uur toen mijn wekker ging! Op zondag! Ik heb bij Piet en Ineke onbeten.. Want de meiden waren nog niet wakker. Om acht uur gingen we te voet naar de markt aangezien dat hier heel dicht bij is. Nou die markt zag er uit! En ze verkochten alles! Van kleren tot pannen en frutsels en weet ik het wat! Heel apart en het was er heel vies en modderig aangezien het zaterdag heel hard had geregend. Ik voelde me op de markt niet lekker en ik wist niet waardoor het kwam maar ik was echt misselijk! En als je dan sommige geuren ruikt van mensen,, poeh ik ging bijna over mijn nek! Maarja, ik heb een beetje geholpen met de schoentjes en daarna zijn we nog verder gaan kijken op de markt. Millicent liet me van allerlei dingen zien de ze leuk vond voor mij! Ik vond het niet mooi.. Maar gelukkig passte het niet.. Anders vond ik het zo zielig om haar af te wijzen! Ik heb op de markt een blouse en een Afrikaanse rok gekocht! Voor bij elkaar 3 euro denk ik. En ook een kettinkje en oorbellen voor 50 cent! Dus goedkoop is het er ook! Heel leuk en apart om mee te maken! Nadat we een klein deel van de markt gezien hadden gingen we op weg terug. Toen we op weg terug waren kwamen we 3 van de 5 kinderen van de hulp tegen. De een had ook helemaal kapotte schoenen aan.. Dus piet en Ineke terug om hen ook nieuwe schoenen te geven! Ik bleef met de volle tas met schoenen achter bij Millicent, die tassen aan het kijken was. Heel gezellig. Uiteindelijk gingen we terug. Ik voelde me nog steeds niet lekker en ik ben terug naar bed gegaan en om twee uur er weer uit gekomen.. We hebben toen wat rond gelummeld en toen kwam Daphne met het idee de slaapkamer die over was. Te gaan restylen! Die kamer zit aan de Daphne M haar keuken, waar we altijd zitten. We hebben de bedden als een soort lounge bank tegen elkaar aangeschoven. Twee salontafeltjes hebben we er neer gezet. En het bureau tegen de muur geschoven daarop de kleine koelkast uit Daphne M haar keuken gezet. Ook nog wat versiering aangebracht zoals de Keniaanse vlag en de Nederlandse vlag. De klamboes hangen sfeervol over het geheel met daarin als versiering condooms! Haha jaja,, keep it safe! Het is nu echt een gezellige huiskamer en hij is van iedereen! Heel erg leuk! We hebben s avonds met z’n allen een filmavond gehouden en the grown ups gekeken in onze nieuwe woonkamer.. Heel gezellig! En daarna ben ik lekker gaan slapen want ja morgen moeten we weer naar stage!

Maandag 13-09-2010

Vandaag ben ik wat eerder naar school gegaan, omdat ik wist dat er op maandag Assembly is en dat wilde ik wel eens helemaal zien.. Ik vond het heel apart om te zien.. Er is een soort scouting die dan naar voren komt marsheren en dan gaan er drie naar voren die de vlag van Kenia hijsen. Heel leuk om te zien. Ze gaan ook zingen en bidden. Echt apart dat ze dat hier doen, bij ons zou je zo iets nooit zien. Ik ben naar het Assembley met de headteacher gaan praten over wat ik nog meer kon doen. Ik vond dat ik vrij weinig deed, dus ik denk misschien weet zij wat. Ze zei dat ik met de vak leraren moest gaan praten en in de boeken moest kijken over wat voor lessen ik over kon nemen. Er zijn hier niet zo heel veel vakken ze krijgen: Engels, Wiskunde, Kiswahili, Soort van wetenschap ( dat is over van alles lijkt meer op biologie), CRE ( godsdienst), life skills, en lessen over het land en Kenia ( een soort mix van aardrijkskunde, geschiedenis en economie). Ook hebben ze hier van 3 tot 4 games en dan kunnen ze zelf doen wat ze willen en zich uitleven. Het is eigenlijk in plaats van gym. Verder heb ik vandaag weer veel schriften na gekeken en ik kreeg van een kindje een mandizi die ze voor mij en teacher Sylvia had gekocht! Heel lief! Sylvia had vandaag ook heel veel foto’s meegebracht. Dat zou ze al eerder doen maar ze vergat het steeds. Echt schattig want ze heeft een kindje van 4 maanden. Nou ja kindje. Er kwam ook een andere leraar die de foto’s zag en dus mee ging kijken en praten. Haha. En uit eindelijk ging het over dat het kind moeder melk nodig had en toen zei Sylvia dat ze dat aftapte me zo’n tap aan je borst. Ik kwam bijna niet meer bij! Na de lunch kwam ik terug en toen vroeg de lerares of ik van 4 tot 5 een les kon geven. Ik ben toen weer even terug naar huis gegaan om wat voor te bereiden. Het werd een tekenles. Ik heb ze al wat liedjes geleerd en nu had ik ze wat rijmpjes laten horen. Daarvan moesten ze dan iets tekenen. Ze vonden het echt geweldig om te tekenen en kleuren. Van Piet en Ineke had ik wat kleuters gehad en ik ben bij de kleuters om wat extra kleurtjes gaan vragen. De kinderen waren helemaal blij om mij weer te zien en wilde allemaal een handje! De lerares zei dat ze me miste en of ik niet nog een keertje terug kwam, morgen bijvoorbeeld. Ik vond dat hartstikke leuk dus zei dat ik de volgende dag terug zou komen. Toen ging ik weer terug naar mijn klas om mijn les te geven. De kinderen vonden de opdracht geweldig! Ze waren helemaal opgelaten! Een kindje had opgeschreven I love teacher Lisanne. Zo leuk om dat te zien. Een ander meisje had opgeschreven, dat ze mij de aardigste teacher vond en dat ze heel verdrietig zou zijn als ik weer weg ging. En nog wat meer. Echt zo lief! Je kan hier de kinderen echt veel liefde geven! Want hier snauwen ze bijna alleen maar. Ze lachen ook wel met de kinderen maar toch is het anders. Wel slaan ze echt een stuk minder! Ik heb dat zweepachtige ding vandaag niet gezien gelukkig! Daar was ik echt blij om! Na mijn les ben ik samen met Sylvia terug gelopen. S avonds hebben we weer met z’n allen film gekeken in onze woonkamer. Heel gezellig, dit keer was het Step up 3. En ook goed voor ons Engels want de films zijn Engels zonder ondertiteling! Daarna gingen we weer lekker naar bed!

Dinsdag 14-09-2010

Weer een vroege stage dag. De wekker gaat hier altijd zo vroeg! Pfff.. Maar goed alles went! Vandaag heb ik weer niet veel gedaan. Wel met wat leraren gesproken over wat ik kon doen. Een leraar gaf me zijn les van 4 tot 5 voor vandaag. Ik mocht zelf iets bedenken. Ik dacht ja ik ga niet weer naar huis, dus mochten ze gewoon hun tekening van gister afmaken. En dat vonden ze al heel leuk. Ook kreeg ik de science les van morgen. Ik mocht zelf een thema kiezen, wat ik het makkelijkste vind. Ze zitten aan het eind van het jaar, dus het is nu meer herhalen van de stof. Ik had voor dieren gekozen en zou het thuis voorbereiden. Het was weer een lekker rustig dagje. En ik heb weer wat schriften na gekeken. S ochtends ben ik naar de kleuters gegaan. Maar de lerares vroeg of ik later in de ochtend terug wilde komen, want dan hadden ze muziek. Het was echt heel leuk. Ze gingen de instrumenten leren en liedjes zingen en dansen. Ik ging ook dansen natuurlijk! De kinderen hadden de grootste lol. Daarna moesten ze de instrumenten over tekenen van het bord en de goede naam er bij schrijven! Ik stond er weer van versteld wat die kinderen konden! Ik bleef om alle boeken na te kijken want ze vonden het natuurlijk geweldig om hun werk na te laten kijken door een muzungu teacher. Ik gaf ze allemaal een high five voor hun goede werk! Echt leuk die kindjes. Ik ga zeker nog wat vaker langs, want ze zijn zo lief en dankbaar. Daarna heb ik weer schriften na gekeken en de laatste les van de dag gegeven. Ze mochten gewoon lekker tekenen en aan het eind nog wat zingen en dat was ook voldoende. Toen ik thuis kwam regende het gelukkig nog niet! Dus toen ben ik gaan zwemmen, niemand had zin om mee te gaan en toen ik terug kwam van het zwemmen aangezien het ging waaien en het niet meer lekker was, lagen de Daphne’s allebei te slapen! We noemen het Daphniësta Haha echt heel grappig samen in onze nieuwe woonkamer! Piet en Ineke hadden van Millicent al eten gekregen dus die aten niet mee, maar zo lief en zorgzaam als ze zijn hebben ze toch weer ons eten gekookt! En tuurlijk kwamen ze erbij zitten om de dag een beetje te bespreken. S avonds hadden we weer film avond. Dit keer was het finding nemo. Ik viel bijna in slaap halverwege de film! Haha maar het was wel grappig en gezellig, we zijn daarna allemaal vroeg naar bed gegaan aangezien iedereen moe was!

Woensdag 15-09-2010

Vandaag heb ik weer van alles na gekeken.. Ik had niet zoveel te doen. Dat was wel jammer. Wel had ik van 4 tot 5 science gegeven aan groep 4 shark. Ja dat is heel grappig die namen je hebt Dolphin, Shark en Whale. Ik had het de dag ervoor al op gekregen dat ik die les moest geven dus kon ik me goed voorbereiden. Ik mocht zelf een onderwerp kiezen en daar dan een les geven. Ik koos voor dieren omdat dat me het makkelijkste leek. Ik heb ze toen allemaal een sticker van een dier laten kiezen en dan moesten ze over dat dier vertellen. Ze vonden het heel erg leuk. Allereerst was het natuurlijk al geweldig om met een muzungu teacher te hebben. Het was slecht weer dus toen mochten de kinderen eerder naar huis. Maarja dat vond ik op zich niet zo erg maar wel jammer dat ik niet tot het eind kon lesgeven maarja ze waren toch bezig met de opdrachten. Toen ik thuis kwam zat Ineke op een bankje te wachten tot het ging regenen. Ze wilde graag douchen in de regen omdat ze niet had kunnen zwemmen. Dat kwam door mijn douche want, die werd steeds veel te heet dus die moest gemaakt worden. Uiteindelijk kon mijn douche kop niet gemaakt worden en heb ik een nieuwe gekregen. En nu is hij niet meer zo heet maar ook weer niet zo lekker warm helaas. Maarja je kunt niet alles hebben! Ineke besloot uiteindelijk zich maar weer aan te kleden want het ging niet hard regenen dacht ze. Toen ze bij mij binnen stond kwam er ineens een dikke regenbui. Dus ik zei nou zullen we gaan douchen. Daphne M, Ineke en ik zijn toen, ik in een hemdje en een boxer, zijn we gaan douchen in de regen. Echt grappig om mee te maken, maar het was best wel koud hoor! En uiteindelijk heb ik nog mijn shampoo gepakt en mijn haren gewassen in de regen. Daphne en ik zijn toen nog naar het zwembad gelopen en er in gesprongen! En lekker dat het was, het water was echt super warm! We zijn daarna nog wat door de tuin gaan lopen door de modder en daarna maar normaal gaan douchen. Maar het was wel leuk om te doen en een hele ervaring. S avonds hadden we helaas geen film, dus hebben we wat gekaart en daarna hebben de Daphne’s nog geskyped aangezien heel toevallig allebei hun vaders jarig zijn vandaag. Ik ga maar weer vroeg naar bed want, morgen is het weer vroeg dag!

Donderdag 16-09-2010

Vandaag weer een rustig dagje met niet veel te doen. S ochtends heb ik mijn leesboek uit gelezen in de klas omdat er niet veel te doen was. Wel vroeg teacher Sylvia of ik me voor wilde stellen bij klas 6 Dolphins. Ze vonden het geweldig dat ik er was en vroegen gelijk of ik ze les kwam geven. Ik zei dat dat misschien wel kon. Ik heb met de leraar gepraat en vanaf volgende week ga ik daar ook wat lessen geven, zodat ik het toch wat drukker heb.
Ik had ook het gevoel dat het echt goed ging er werd niet meer geslagen met atributen, alleen af en toe een tik. En de lerares wiskunde had kinderen naar buiten gestuurd die hun werk niet af hadden om het daar te maken. Ik voelde me helemaal opgelucht. Tot de laatste les in de middag. Er moesten wel een stuk of 10 kinderen voor in de klas op hun knieën gaan zitten omdat ze hun vakantie huiswerk of niet bij hadden of niet af hadden. Het ging over een paar Engelse opstellen. Nu pakte teacher Sylvia dat plastic ding weer en een voor een werden ze drie keer geslagen zo erg weer! Mijn hart bonkte weer bijna uit mijn borstkas en ik begon weer te shaken, ook stonden er tranen in mijn ogen. Het leek namelijk of ze het leuk vond ofzo. Echt het zag er in mijn ogen zo wreed uit! Voelde me er echt heel vervelend onder! Toen ik thuiskwam was het daarom ook wel even moeilijk, maar gelukkig hebben de meiden me goed opgevangen en hebben we er even over gepraat. Ik weet dat ik er aan moet wennen maar het is toch steeds weer heel moeilijk! Ik ben nog even down geweest maar was gauw weer opgefleurd. En s avonds gingen we met z’n drieën film kijken, omdat Daphne K nachtdienst had was die er niet bij. Het was heel gezellig en we hebben flink gelachen. Dat breekt dan toch even de dag. Daarna heb ik nog even wat mailtjes gekeken en even op msn gezeten maar toen ging ik toch maar slapen want ik was weer dood op.

Vandaag vrijdag 17-09-2010,

Ben ik wat eerder naar school gegaan omdat het Assembly was. Het was een lang Assembly vandaag. Wel een uur achter elkaar. Er werden heel veel diploma’s uitgereikt voor van allerlei leerlingen. Er werd ook weer veel gezongen. Ik vind het nog steeds heel leuk om te zien. Daarna gingen de kinderen naar de klassen om nog wat te zingen voor God en om test moneys ofzo iets uit te spreken. Dat is vertellen wat God in je leven heeft gedaan. Na dat twee kinderen dat gedaan hadden kwam er een leraar naar me toe en zei “jij moet volgende week voor de klas vertellen wat God in je leven heeft gedaan” Na wat tegen gestribbel moest ik wel toegeven. Maar ik zou echt niet weten wat ik moet vertellen. Maarja dat is pas volgende week vrijdag. Om half elf had ik weer een science les bij 4 Shark. Ik had dit keer papier en kleutertjes mee genomen om ze een moeder en kind te laten tekenen. Dat vonden ze ook heel leuk. Ik heb verder heel veel zitten kletsen met de leraar van die klas. Hij was heel erg aardig en hij heeft me veel verteld over van alles en nog wat. Heel gezellig. Daarna heb ik weer heel veel schriften nagekeken. Dat is ook zoiets hier, ze hebben steeds heel veel schriften om na te kijken. De kinderen gingen eerder lunchen omdat de kinderen van groep 8 de kinderen van het drama team de kinderen van het muziek team en de leraren een speciale lunch hadden. Ik heb toen met Teacher Sylvia over gisteren gepraat en over hoe ik me daar over voelde. Zij zei dat het gewoon moest ook van de ouders. Ze vond het wel vervelend dat ik het erg vond maar ik zei ook dat het wennen was voor mij en dat wij het gewoon anders doen. Dat begreep ze en ze zou het zo min mogelijk doen. Ik dacht dat is tenminste iets. En het is bij de kinderen ook dat ze eerst geslagen worden en 5 minuten later lachen ze weer met de leraar. Ze zecht dat ze aangepakt moeten worden omdat het anders gangsters worden. Ik vond het raar maar ja zo denken ze hier nou eenmaal. Ook heb ik nog gezellig gekletst met haar en met een andere leraren. Dat is ook belangrijk vind ik want, ik moet wel een goede band met haar blijven houden. Ik ben gewoon thuis gaan lunchen want ik wist niet wat ze zouden eten en de anderen wisten niet dat ik hier zou heten. Ook was ik mijn portemonnee nog vergeten. Toen ik terug kwam, was er nog geen les. Er kwam een leraar Samson heet hij volgens mij en die ging met mij kletsen. En hij heeft wat liedjes van mijn telefoon afgehaald en ook wat foto’s. Dat vond hij helemaal geweldig. Uiteindelijk was het tijd voor hen om te lunchen rond half 3 en hij zei dat ik ook maar mee moest gaan. Dus dat deed ik maar en toen kreeg ik nog meer eten, wat ik heel grappig met mijn handen op ging eten. Het was rijst met iets er door heen en kippen poten. ( die ik niet heb opgegeten omdat er volgens mij geen vlees aan zat.. ) Maarja het was op zich wel lekker maar wel veel.. Dus ik kon niet alles op. Ik ben toen samen met de wiskunde lerares terug gelopen. Daarna heb ik mijn opdracht nagekeken die ik gegeven had s ochtends. Toen ik net wilde beginnen aan mijn godsdienst les bij 4 Dolphin toen de lerares weer binnen kwam om te zeggen dat de lessen werden gestaakt omdat het hard zou gaan regenen. Het was nu pas half 4 en ik mocht ook naar huis. Alleen regende het al keihard toen ik weg wilde gaan en toen mocht ik niet gaan van teacher Sylvia omdat ze bang was dat ik ziek zou worden. Dus moest ik nog even wachten en toen het wat minder regende ben ik met haar terug naar mijn huis gelopen. Zij moest nog verder twee keer met de matatu en nog lopen. Pff ik was blij dat ik thuis was!
We hadden s avonds eerst groepsvergadering en daarna gingen we uit eten. Lekker bij de grill. Nou ja ik had biefstuk besteld en die was wel heel erg gegrild! Hij was heel taai en zwart dat was echt jammer want verder was hij wel lekker. Voor het toetje zijn we vervolgens naar de buren gegaan. De laughing Buddha. Ik hoefde eigenlijk geen toetje en heb alleen een Amarulatje op. Heerlijk een afzakkertje. Daarna Sammie opgebeld en die bracht ons naar een disco want we wilde uit! We gingen naar een disco genaamd the Grill. We kwamen binnen en ik dacht wat is dit!? Ik vond het er echt uit zien als zo’n Amerikaanse “neger”tent. Haha de muziek en de mensen. Het schrok een beetje af en Sammie ging eerst weg om Piet en Ineke weg te brengen. Het was daar heel apart. Maar wel heel gezellig. Toen Sammie terug was zijn we gaan dansen op de dansvloer Daphne K ging niet mee, die bleef aan een tafeltje zitten. Nou hoe ze hier dansen! Echt super grappig, we keken onze ogen uit. Ineens stond er een man achter mij te dansen, bijna tegen mij aan. Debbie zei kijk eens achter je, ik draaide mijn hoofd om en schrok me wilt, ik stoof naar voren met een gil. Zo dat had ik niet verwacht. Sammie ging gelijk op de man af en vroeg waarom hij tegen een wild vreemd meisje aan stond te dansen die hij nog niet eens had meegenomen, waarop de man weg ging. Bij Debbie stond ook de hele tijd een man te dansen. Dat was wel irritant. We stonden zo’n beetje in een groepje van vier te dansen toen er ineens een vrouwke tegen Sammie aan begon te dansen. Ik dacht echt wat een slet zeg, ze kende hem niet eens en dan zo rijen bah! Ik pakte toen Sammies hand en ging met hem dansen, ze kwam nog een keer terug maar ik liet me niet weg jagen, ik dacht Sammie is van ons hoor! Haha en Sammie vond het ook niet erg en hij vond het wel leuk om te dansen. Hij vond het zelf ook raar dat ze dat deed. Dat vroeg ik expres maar eventjes. Verder was het een erg gezellig avond en we hebben veel gelachen en onze ogen uit gekeken. Om half 1 gingen we terug en we waren zo dus ruim op tijd weer thuis. Daarna lekker geslapen want het was toch vermoeiend zo’n avond.

  • 18 September 2010 - 20:53

    CoMu:

    's Lands wijs, 's lands eer. In Kenia maken ze het eten meestal heel anders klaar. Het eten lijkt verbrand, maar zij bakken en koken het erg goed. Wij in Nederland doen dat niet zo. Terwijl de frietjes daar weer van die slapjanussen zijn en bij ons lekker krokant.
    Je hebt alweer veel meegemaakt.
    Nog veel succes en veel genieten. Groetjes...

  • 19 September 2010 - 09:29

    Mama:

    Hoi Lisanne,het was weer een heel verhaal om te lezen. Goed dat je eindelijk wat meer te doen krijgt en in verschillende groepen,ook voor de afwisseling, want kleuters zijn toch anders dan oudere kinderen.
    Goed dat Sammy er weer bij was in die disco dan, zo zie je maar het blijft toch altijd een beetje uitkijken en je weet ook niet wat daar de gewoontes zijn!Gelukkig is het goed afgelopen!Dikke kus, nakupenda mama

  • 20 September 2010 - 08:00

    Barbara:

    leuk om te lezen! wel goed datj e zelf achter die lessen en dat slaan gaat!
    mail je snel weer!
    en ja die disco is even wennen he :P

    kus barbara

  • 22 September 2010 - 14:12

    Margot:

    Heey meid,

    Echt leuk joh om die verslagen van jou allemaal te lezen (ik geef toe, heb ze niet in detail door gelezen was een beetje veel:P)
    maar ben blij dat je het daar allemaal goed maakt!

    Geniet er nog van!
    xxxxx
    je leermeester Margot:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lisanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 40363

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

backpacken en vrijwilligerswerk in Indonesië

29 Juni 2012 - 22 Juli 2012

Back to Kenya

31 Augustus 2010 - 06 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: